La nostra vida era d’una forma fins que va aparèixer el COVID-19 i ho va canviar tot: la nostra manera de relacionar-nos, la nostra manera de passar el temps lliure, la nostra manera de treballar, etc. Ha canviat la nostra manera de ser i de valorar les coses. Ara li parem esment a coses que abans havíem normalitzat com les abraçades als nostres majors. Trobem a faltar els menjars a casa que es convertien en sopar i els passejos eterns per la platja. També hem après molt i ens hem reinventat.

Avui us expliquem com s’han vist reflectits tots aquests canvis en la nostra llar.

Teletreball

Abans de l’inici de la pandèmia, ens anàvem molt aviat de casa per a anar al treball i tornàvem molt tard, per la qual cosa passàvem més temps fora de casa que en ella. Amb l’auge del teletreball, que sembla ha vingut per a quedar-se, hem hagut d’improvisar despatxos en el saló de casa, en la cuina, etc. i estem obligats a passar-nos moltes hores a casa, cosa que mai havíem fet.

Com ha de ser aquest racó de treball per a rendir al màxim? Ha de tenir un escriptori còmode i ampli, molt bona il·luminació per a protegir la nostra vista, magatzematge per a mantenir sempre en ordre els nostres documents i una cadira de qualitat que ens aporti confort i seguretat per a la nostra esquena.

Si has de fer reunions per videotrucada, el millor serà que adeqüis l’espai posterior amb una bona decoració d’acord amb el teu treball. Un fons ple de joguines de nens, o amb la roba tendida no aporta serietat ni credibilitat. Pots decorar amb vegetació per a donar una sensació més Zen. A Goian, adeqüem el teu espai de treball per a adaptar-ho a les teves noves necessitats.

A més et recomanem comptar amb un espai insonoritzat per a maximitzar la teva concentració mentre treballes, sobretot si tens nens o mascotes que puguin interrompre’t constantment, i més si fas videotrucades.

teletreball

Neteja

Sempre hem netejat perquè no es vegi gens brut, però ara netegem perquè res quedi sense desinfectar ja que el virus és la nostra màxima preocupació des de fa un any. Ara fem neteja conscient de cada racó de la nostra llar i comptem cada dia més amb l’ajuda de la tecnologia per a realitzar-lo. Des d’aspiradors intel·ligents i automàtics, llums ultraviolades, fins a desinfectants i purificadors de l’aire. En països com el Japó disposen de vàters amb acte-rentat automàtic que cada dia estan més de moda al nostre país. Serà una tendència que tots voldrem a la llarga? A Goian ja hem instal·lat varis i els nostres clients estan molt contents amb els resultats, ja que et garanteix una desinfecció després de cada ús.

robot aspiradora

Control per veu

Un dels productes amb més èxit de 2020 van ser els assistents de veu com Alexa, Google Home o Siri. Ens fan la vida més senzilla i l’ús més freqüent és demanar-los música, fer la llista de la compra o programar alarmes però a poc a poc els anem adaptant (instal·lant domòtica) per a demanar-los més funcions com encendre les llums, la televisió, les alarmes de casa, la calefacció, i tot el que se’ns ocorri automatitzar. Sens dubte el seu ús anirà a més en totes les llars i gaudirem d’un control absolut de les nostres cases amb una sola ordre per veu.

domotica

Quin dels canvis ja has aplicat en la teva llar sense adonar-te? Nosaltres tots!